+358 (0) 207 658 200 info@haggblom.fi
Verkkokauppa
Lähellä asiakasta

Lähellä asiakasta

06.05.2021

 

Frans Backman

 

Puhelinhaastattelussa kenttämyyjämme Frans Backman.

Nimi?
Frans Backman

Ikä?
45 vuotta

Tehtävä?
Myyjä/Itä-Suomen kenttämyyjä

Syntymä- ja asuinpaikka?
Olen kotoisin Kokkolasta ja täällä myös asun.

Mitä harrastat?
Luonto tarjoaa sopivan vastapainon työlle. Kalastan ja retkeilen aktiivisesti - vuosittain myös Suomen Lapissa tai Norjassa. Talvisin moottorikelkkailen.

Missä olet työskennellyt aiemmin – ja miten kauan Häggblomilla?
Olin lasialalla vuoteen 2013 saakka, jolloin siirryin Häggblomille

Millainen on tavallinen työpäiväsi?
Yleensä asiakas soittaa, jos jotain on mennyt rikki ja tilaa tarvitsemansa komponentin. Mikäli hänellä on jotain isompaa ongelmaa, ajan paikan päälle ja käymme asian yhdessä läpi. Tavallisesti olen viikosta 3–4 päivää asiakkaiden luona Itä-Suomessa ja 1–2 päivää Kokkolan toimipisteessä.

Mitä ominaisuuksia hyvältä myyjältä vaaditaan?
Luottamuksellisen suhteen muodostaminen asiakkaaseen on kaiken A ja O; asiakkaan on pystyttävä olemaan aina varma siitä, että hän saa koneeseensa juuri oikean osan sovitulla aikataululla. Pohjois-Euroopan laajimman maanrakennuskoneiden kulutus- ja varaosien varastovalikoimamme sekä ammattitaitoisen henkilökuntamme ansiosta näin myös tapahtuu. Valikoimamme mahdollistaa myös Suomen nopeimmat toimitusajat – minkä merkitys on säilynyt, vaikka asiakkaat ovat lisääntyneen tarjonnan vuoksi tulleet entistä hintatietoisemmiksi. Lisäksi myyjän on hyvä tietää mahdollisimman paljon asiakkaan toimialasta, kalustosta sekä sen käyttökohteista.

Mikä työssäsi on parasta?
Jokainen työpäivä on erilainen uusine haasteineen. Tähän työhön ei ole olemassa kouluja, joten arki opettaa koko ajan jotain uutta.

Mitä Häggblomin “lähellä asiakasta” -periaate tarkoittaa käytännössä?
Vaikka Häggblomin päätoimipaikka on Kokkolassa, haluamme olla lähellä asiakasta - missä päin Suomea hän ikinä toimiikaan. Esimerkki: Olen juuri nyt autossa matkalla itäsuomalaisen asiakkaamme luokse. Hän on tilaamassa meiltä neljättä kauhaa, johon haluaa pieniä muutoksia aikaisempiin verrattuna. Käyn muutoskohdat asiakkaan kanssa paikan päällä huolellisesti läpi ja toimitan sen jälkeen tarvittavat tiedot tuotannollemme.

 

Kiitos Frans - ja turvallista loppumatkaa!