Uutiset
-
28.03.2022
Suuntana entistä turvallisempi tulevaisuus
Keskitymme jatkossa uuden strategiamme mukaisiin tuotelinjoihin ja palveluihin eli vaativaan käyttöön soveltuviin kaikenkokoisiin kauhoihin, kaivosautojen lavoihin sekä niihin liittyviin elinkaaripalveluihin.
-
15.02.2022
Lehdistötiedote
Suomessa ja Ruotsissa toimiva, Kokkolassa kotipaikkaa pitävä, Häggblom konserni myy maanrakennuskoneiden vara- ja kulutusosa - liiketoimintayksiköt ja keskittyy jatkossa entistä vahvemmin kaivosalan tuotteisiin ja palveluihin.
-
04.01.2022
Työturvallisuuden puolesta
Työsuojelupäällikkömme Marke Paavola johtaa kehitystyötä, jonka tavoitteena on entistä parempi työturvallisuus.
-
21.12.2021
Kaksi muutoksen vuotta
On kulunut pian kaksi vuotta siitä, kun saimme ensimmäistä kertaa kuulla Aasiasta kantautuvia huolestuttavia uutisia uudesta, erikoisesta viruksesta.
-
13.12.2021
Hinnan, laadun ja palvelun kohdatessa on asiakaskin tyytyväinen
Häggblomin valtteja ovat – asiakastyytyväisyysmittaustenkin mukaan – kaksikielinen palvelu, laaja varastovalikoima, tuotteiden laatu sekä jälkimarkkinointi.
-
29.11.2021
ISOsti laatua
Häggblomilla sertifiointi toteuttaa myös yhtä yrityksen johtavaa ajatusta; strategian jalkauttamista arjen tekoihin.
-
21.10.2021
Elinkaaripalvelumme tuovat kaivostoimintaan luotettavuutta sekä kustannussäästöjä
Taking Care -ideologiamme – eli aitoon välittämiseen panostaminen – on laajentunut kaivosten mobiililaitteiden elinkaaripalveluihin.
-
22.09.2021
Oppilaitosyhteistyö ensiarvoisen tärkeää
Alallamme on krooninen pula osaajista ja kilpailu työntekijöistä onkin yritysten välillä kovaa. Häggblomin pitääkin sen vuoksi pystyä erottautumaan ja luomaan samalla myönteistä työnantajamielikuvaa.
-
08.09.2021
Logistiikan uusi aika
Häggblomin logistiikka ei ole enää pelkästään varaosamyyntiin liittyvää komponenttien käsittelyä, vaan se on myös selkeä tukitoiminto tuotannolle ja huollolle.
-
31.08.2021
Entistä nopeampi, laadukkaampi ja kustannustehokkaampi Mining Service
"Haluamme huolehtia asiakkaistamme myös olemalla vahvemmin läsnä heidän arjessaan valvontaa ja ylläpitoa tarjoamalla."
Lähellä asiakasta
06.05.2021
Puhelinhaastattelussa kenttämyyjämme Frans Backman.
Nimi?
Frans Backman
Ikä?
45 vuotta
Tehtävä?
Myyjä/Itä-Suomen kenttämyyjä
Syntymä- ja asuinpaikka?
Olen kotoisin Kokkolasta ja täällä myös asun.
Mitä harrastat?
Luonto tarjoaa sopivan vastapainon työlle. Kalastan ja retkeilen aktiivisesti - vuosittain myös Suomen Lapissa tai Norjassa. Talvisin moottorikelkkailen.
Missä olet työskennellyt aiemmin – ja miten kauan Häggblomilla?
Olin lasialalla vuoteen 2013 saakka, jolloin siirryin Häggblomille
Millainen on tavallinen työpäiväsi?
Yleensä asiakas soittaa, jos jotain on mennyt rikki ja tilaa tarvitsemansa komponentin. Mikäli hänellä on jotain isompaa ongelmaa, ajan paikan päälle ja käymme asian yhdessä läpi. Tavallisesti olen viikosta 3–4 päivää asiakkaiden luona Itä-Suomessa ja 1–2 päivää Kokkolan toimipisteessä.
Mitä ominaisuuksia hyvältä myyjältä vaaditaan?
Luottamuksellisen suhteen muodostaminen asiakkaaseen on kaiken A ja O; asiakkaan on pystyttävä olemaan aina varma siitä, että hän saa koneeseensa juuri oikean osan sovitulla aikataululla. Pohjois-Euroopan laajimman maanrakennuskoneiden kulutus- ja varaosien varastovalikoimamme sekä ammattitaitoisen henkilökuntamme ansiosta näin myös tapahtuu. Valikoimamme mahdollistaa myös Suomen nopeimmat toimitusajat – minkä merkitys on säilynyt, vaikka asiakkaat ovat lisääntyneen tarjonnan vuoksi tulleet entistä hintatietoisemmiksi. Lisäksi myyjän on hyvä tietää mahdollisimman paljon asiakkaan toimialasta, kalustosta sekä sen käyttökohteista.
Mikä työssäsi on parasta?
Jokainen työpäivä on erilainen uusine haasteineen. Tähän työhön ei ole olemassa kouluja, joten arki opettaa koko ajan jotain uutta.
Mitä Häggblomin “lähellä asiakasta” -periaate tarkoittaa käytännössä?
Vaikka Häggblomin päätoimipaikka on Kokkolassa, haluamme olla lähellä asiakasta - missä päin Suomea hän ikinä toimiikaan. Esimerkki: Olen juuri nyt autossa matkalla itäsuomalaisen asiakkaamme luokse. Hän on tilaamassa meiltä neljättä kauhaa, johon haluaa pieniä muutoksia aikaisempiin verrattuna. Käyn muutoskohdat asiakkaan kanssa paikan päällä huolellisesti läpi ja toimitan sen jälkeen tarvittavat tiedot tuotannollemme.
Kiitos Frans - ja turvallista loppumatkaa!