Uutiset
-
28.03.2022
Suuntana entistä turvallisempi tulevaisuus
Keskitymme jatkossa uuden strategiamme mukaisiin tuotelinjoihin ja palveluihin eli vaativaan käyttöön soveltuviin kaikenkokoisiin kauhoihin, kaivosautojen lavoihin sekä niihin liittyviin elinkaaripalveluihin.
-
15.02.2022
Lehdistötiedote
Suomessa ja Ruotsissa toimiva, Kokkolassa kotipaikkaa pitävä, Häggblom konserni myy maanrakennuskoneiden vara- ja kulutusosa - liiketoimintayksiköt ja keskittyy jatkossa entistä vahvemmin kaivosalan tuotteisiin ja palveluihin.
-
04.01.2022
Työturvallisuuden puolesta
Työsuojelupäällikkömme Marke Paavola johtaa kehitystyötä, jonka tavoitteena on entistä parempi työturvallisuus.
-
21.12.2021
Kaksi muutoksen vuotta
On kulunut pian kaksi vuotta siitä, kun saimme ensimmäistä kertaa kuulla Aasiasta kantautuvia huolestuttavia uutisia uudesta, erikoisesta viruksesta.
-
13.12.2021
Hinnan, laadun ja palvelun kohdatessa on asiakaskin tyytyväinen
Häggblomin valtteja ovat – asiakastyytyväisyysmittaustenkin mukaan – kaksikielinen palvelu, laaja varastovalikoima, tuotteiden laatu sekä jälkimarkkinointi.
-
29.11.2021
ISOsti laatua
Häggblomilla sertifiointi toteuttaa myös yhtä yrityksen johtavaa ajatusta; strategian jalkauttamista arjen tekoihin.
-
21.10.2021
Elinkaaripalvelumme tuovat kaivostoimintaan luotettavuutta sekä kustannussäästöjä
Taking Care -ideologiamme – eli aitoon välittämiseen panostaminen – on laajentunut kaivosten mobiililaitteiden elinkaaripalveluihin.
-
22.09.2021
Oppilaitosyhteistyö ensiarvoisen tärkeää
Alallamme on krooninen pula osaajista ja kilpailu työntekijöistä onkin yritysten välillä kovaa. Häggblomin pitääkin sen vuoksi pystyä erottautumaan ja luomaan samalla myönteistä työnantajamielikuvaa.
-
08.09.2021
Logistiikan uusi aika
Häggblomin logistiikka ei ole enää pelkästään varaosamyyntiin liittyvää komponenttien käsittelyä, vaan se on myös selkeä tukitoiminto tuotannolle ja huollolle.
-
31.08.2021
Entistä nopeampi, laadukkaampi ja kustannustehokkaampi Mining Service
"Haluamme huolehtia asiakkaistamme myös olemalla vahvemmin läsnä heidän arjessaan valvontaa ja ylläpitoa tarjoamalla."
Hinnan, laadun ja palvelun kohdatessa on asiakaskin tyytyväinen
13.12.2021
Vuosi 2021 on ollut monella tavalla erityinen ja mekin olemme kohdanneet liiketoiminnassamme aivan uudenlaisia haasteita muun muassa yllättävien hinnanmuutosten sekä kuljetuksiin liittyvien haasteiden muodossa. Olemme kuitenkin onnistuneet pysymään koko ajan tilanteen tasalla riskien minimoinnin ja hallitun ennakoinnin ansiosta.
Häggblomin valtteja ovat – asiakastyytyväisyysmittaustenkin mukaan – kaksikielinen palvelu, laaja varastovalikoima, tuotteiden laatu sekä jälkimarkkinointi. Tänä vuonna olemme jatkaneet erityisesti asiakaspalvelumme sekä tuotevalikoimamme kehittämiseen panostamista. Asiantuntevien myyjiemme alan tuntemus on laaja ja tekninen, joten asiakas saa meiltä aina tarvitsemansa avun. Mahdollisten ongelmien ilmetessäkään emme jätä asiakasta pulaan, vaan pyrimme aina löytämään ratkaisun nopeasti ja joustavasti.
Tavarantoimittajastrategiamme on rakennettu siten, että asiakas voi aina Häggblomilta ostaessaan luottaa laatuun. Tämän mahdollistavat osaltaan edustamamme alan huippubrändit sekä tarkkojen prosessien kautta valikoituneet toimittajamme.
Tänä vuonna tiimimme henkilömäärä kasvoi ja saimme Etelä-Suomen kenttämyyntiin lisää poweria. Espoon Juvanmalmin toimipiste on saatu pyörimään hyvin ja tarkoituksenamme on piakkoin panostaa merkittävästi Etelä-Suomen valikoimaan ja toimintoihin.
Valtioneuvoston suhdannekatsauksenkin mukaan maanrakennusalalla menee mukavasti. Raakaöljyn hinnannousu on kasvattanut maanrakennuskustannuksia ja sitä kautta myös alan liikevaihtoa – toki kasvua on ollut tilauskannoissakin. Asiakkaillamme on käynnissä paljon erilaisia projekteja niin tuulivoimalatyömailla, infran rakentamisen parissa kuin kaivoksillakin.
Vallitsevan koronatilanteen vuoksi olemme noudattaneet asiakastapaamisissa erityistä varovaisuutta ja toimineet koko ajan asiakkaidemme ehdoilla. Kasvokkain tehtävää myyntityötä olemme kuitenkin pystyneet tekemään lähes katkeamatta. Koronalla näyttää olevan vaikutuksensa meidän ja asiakkaidemme arkeen myös lähitulevaisuudessa, joten tulemme jatkossakin toimimaan viranomaisohjeita – sekä suurta varovaisuutta – noudattaen.
Lopuksi haluamme lähettää ”Taking Care” -henkiset, välittävät terveisemme urakoitsijoille; pyrittehän aina ennakoimaan vara- ja kulutusosatarpeenne! Pohjois-Euroopan laajin vara- ja kulutusosien varastovalikoimammekaan ei luonnollisesti voi sisältää ihan kaikkea tarvittavaa ja niiden osien, joita ei löydy suoraan hyllystämme toimitusajat ovat luonnollisesti hieman pidemmät. Osan rikkoutuessahan tarvitsette uuden, korvaavan osan yleensä heti – ja jos teillä olisi ”kriittiset osat” omassa varastossanne jo valmiina, voisitte jatkaa työtänne mahdollisimman nopeasti.
Me häggblomilaiset haluamme kiittää kaikkia mahtavia asiakkaitamme kuluneesta vuodesta; onpahan ollut haipakkaa… Jatketaan samalla sykkeellä tulevaan vuoteen!
Terveisin,
Mari Huuki
Myyntijohtaja, vara- ja kulutusosat