+358 (0) 207 658 200 info@haggblom.fi
Hinnan, laadun ja palvelun kohdatessa on asiakaskin tyytyväinen

Hinnan, laadun ja palvelun kohdatessa on asiakaskin tyytyväinen

13.12.2021

Vuosi 2021 on ollut monella tavalla erityinen ja mekin olemme kohdanneet liiketoiminnassamme aivan uudenlaisia haasteita muun muassa yllättävien hinnanmuutosten sekä kuljetuksiin liittyvien haasteiden muodossa. Olemme kuitenkin onnistuneet pysymään koko ajan tilanteen tasalla riskien minimoinnin ja hallitun ennakoinnin ansiosta.

Mari Huuki

Häggblomin valtteja ovat – asiakastyytyväisyysmittaustenkin mukaan – kaksikielinen palvelu, laaja varastovalikoima, tuotteiden laatu sekä jälkimarkkinointi. Tänä vuonna olemme jatkaneet erityisesti asiakaspalvelumme sekä tuotevalikoimamme kehittämiseen panostamista. Asiantuntevien myyjiemme alan tuntemus on laaja ja tekninen, joten asiakas saa meiltä aina tarvitsemansa avun.  Mahdollisten ongelmien ilmetessäkään emme jätä asiakasta pulaan, vaan pyrimme aina löytämään ratkaisun nopeasti ja joustavasti.

Tavarantoimittajastrategiamme on rakennettu siten, että asiakas voi aina Häggblomilta ostaessaan luottaa laatuun. Tämän mahdollistavat osaltaan edustamamme alan huippubrändit sekä tarkkojen prosessien kautta valikoituneet toimittajamme.

Tänä vuonna tiimimme henkilömäärä kasvoi ja saimme Etelä-Suomen kenttämyyntiin lisää poweria. Espoon Juvanmalmin toimipiste on saatu pyörimään hyvin ja tarkoituksenamme on piakkoin panostaa merkittävästi  Etelä-Suomen valikoimaan ja toimintoihin.

Valtioneuvoston suhdannekatsauksenkin mukaan maanrakennusalalla menee mukavasti. Raakaöljyn hinnannousu on kasvattanut maanrakennuskustannuksia ja sitä kautta myös alan liikevaihtoa – toki kasvua on ollut tilauskannoissakin. Asiakkaillamme on käynnissä paljon erilaisia projekteja niin tuulivoimalatyömailla, infran rakentamisen parissa kuin kaivoksillakin.

Vallitsevan koronatilanteen vuoksi olemme noudattaneet asiakastapaamisissa erityistä varovaisuutta ja toimineet koko ajan asiakkaidemme ehdoilla. Kasvokkain tehtävää myyntityötä olemme kuitenkin pystyneet tekemään lähes katkeamatta. Koronalla näyttää olevan vaikutuksensa meidän ja asiakkaidemme arkeen myös lähitulevaisuudessa, joten tulemme jatkossakin toimimaan viranomaisohjeita – sekä suurta varovaisuutta – noudattaen.

Lopuksi haluamme lähettää ”Taking Care” -henkiset, välittävät terveisemme urakoitsijoille; pyrittehän aina ennakoimaan vara- ja kulutusosatarpeenne! Pohjois-Euroopan laajin vara- ja kulutusosien varastovalikoimammekaan ei luonnollisesti voi sisältää ihan kaikkea tarvittavaa ja niiden osien, joita ei löydy suoraan hyllystämme toimitusajat ovat luonnollisesti hieman pidemmät. Osan rikkoutuessahan tarvitsette uuden, korvaavan osan yleensä heti – ja jos teillä olisi ”kriittiset osat” omassa varastossanne jo valmiina, voisitte jatkaa työtänne mahdollisimman nopeasti.

Me häggblomilaiset haluamme kiittää kaikkia mahtavia asiakkaitamme kuluneesta vuodesta; onpahan ollut haipakkaa… Jatketaan samalla sykkeellä tulevaan vuoteen!

 

Terveisin,

Mari Huuki
Myyntijohtaja, vara- ja kulutusosat