+358 (0) 207 658 200 info@haggblom.fi
Verkkokauppa
Entistä nopeampi, laadukkaampi ja kustannustehokkaampi Mining Service

Entistä nopeampi, laadukkaampi ja kustannustehokkaampi Mining Service

31.08.2021

Häggblom Mining Services

Puhelinhaastattelussa kaivoslaitteet ja -palvelut -liiketoiminta-alueen huoltopäällikkömme Matti Kangas.

Nimi?
Matti Kangas

Ikä?
32 vuotta

Syntymä- ja asuinpaikka?
Olen kotoisin Ylihärmästä ja asustelen nykyään Järvenpäässä.

Mitä harrastat?
Rakentelen ralliautoja - ja pyrin niillä joskus ajamaankin…

Missä olet työskennellyt aiemmin – ja miten kauan Häggblomilla?
Ammatilliset juureni ovat kaivosmaailmassa. Työurani alkoi 2010-luvun puolivälissä Kevitsan kaivoksella, jossa olin huoltosuunnittelijana. Tämän jälkeen tein ensimmäisen Häggblom-rupeamani toimien kolme vuotta myyjänä pääkaupunkiseudulla.  Seuraavaksi siirryin korjaamopäälliköksi maanrakennuskoneiden huoltoja ja korjauksia tekevään OK-Konehuoltoon. Tein come backin Häggblomille tämän vuoden alussa, ja toimin nykyään kaivoslaitteet ja -palvelut -liiketoiminta-alueen huoltopäällikkönä.

Mitä työtehtäviisi kuuluu?
Vastaan muun muassa koko Mining Service -organisaation toiminnasta, kehitystyöstä ja tuotepaletin sisällöstä. Lisäksi toimin myynnin tukena ja suunnittelen asiakaskohtaisia ratkaisuja yhdessä myyjien kanssa.

Häggblom on vahvistanut merkittävästi Mining Service -palveluaan osana ”Taking Care” -konseptin kehitystyötä. Kerrotko lyhyesti, miten?
Koko huolto-organisaatiomme on nyt eriytetty omaksi tiimikseen, jolloin suunnitteluun, toteutukseen ja kehitystyöhön on saatu omat resurssinsa. Kullakin tiimiläisellä on oma vastuualueensa, mikä tehostaa muun muassa projektiseurantaa sekä helpottaa ongelmatilanteiden ja aikaresurssien hallintaa.

Entistä tarkempi dokumentaatio antaa käyttöömme monipuolista historiadataa, jota voimme hyödyntää Mining Service -palvelun kehitystyössä. Kokonaismuutos itsessään luo paremmat edellytykset koko yrityksemme jatkuvan kehittämisen kulttuurin toteutumiselle.

Haluamme huolehtia asiakkaistamme myös olemalla vahvemmin läsnä heidän arjessaan valvontaa ja ylläpitoa tarjoamalla. Tämä toteutuu muun muassa saittikohtaisten läsnäolosopimusten kautta.

Mitä konkreettista hyötyä uudistuksesta on asiakkaalle?
Pystymme nyt tarjoamaan kaivosasiakkaillemme entistä nopeampia, laadukkaampia ja kustannustehokkaampia palveluita entistä helpommin.

 

Kiitos Matti - ja hyvää työpäivän jatkoa!